El dissabte dia 19 de març ens vam trobar presencialment a l’espai Citilab de Cornellà per dur a terme una jornada de treball dels Futurs de l’Educació.
La sessió va comptar amb tres grans moments. En primer lloc es va dur a terme una dinàmica trencagel seguida d’un espai on es va compartir el relat d’allò que havia succeït als centres i també quines accions s’havien realitzat com a col·lectiu des de l’última trobada presencial fins el dia d’avui. Es va projectar també un esquema de les línies de treball engegades aquest curs pel Fòrum i de les activitats principals desenvolupades en cada un dels grans objectius establerts.
Seguidament, la Marina Gay i l’Eduard Vallory, com a representants de Catesco, van dur a terme una breu presentació titulada “Quines oportunitats brinda el nou currículum per accelerar la transformació educativa?”. La seva intervenció va ser una oportunitat per revisar els esborranys dels nous currículums alhora que seguir reflexionant sobre els reptes de futur, inspirats pel recent informe presentat per la UNESCO: “Reimaginem junts els nostres futurs: Un nou contracte social per a l’educació”

D’aquesta manera vam arribar a l’esmorzar amb l’energia per, posteriorment, plantejar una dinàmica on vam posar en comú allò que volem seguir treballant com a centres (i com a col·lectiu) en els propers mesos.

Es van configurar grups de discussió amb les propostes que els i les pròpies assistents van consensuar. En cada equip de treball es van usar tres preguntes guia per facilitar les converses:
- Què sabem sobre aquest tema?
- De què dubtem? Què no veiem del tot clar?
- Què volem aprendre sobre el tema?
Es van dur a terme diferents rondes que, a banda de ser riques pel contingut abordat, ens van permetre seguir-nos coneixent. Les propers accions dels Futurs es definiran gràcies a les inquietuds compartides aquí.
En acabar, els i les participants van escriure els desitjos per al final de curs en punts de llibre, que després vam repartir. Fins la propera!
