El passat 27 d’abril va tenir lloc un seminari de reflexió pedagògica en el marc de les càpsules de futurs (sessions d’aprenentatge entre iguals proposades per membres del col·lectiu).

El seminari de reflexió pedagògica va girar al voltant d’un fragment del llibre “Aprender sí, pero cómo?” de Philippe Meirieu. Específicament sobre l’annex: “MEIRIEU Guía metodológica para la elaboración de una situación-problema”.
Boris Mir va conduir i moderar la sessió. Es va proposar als assistents participar en el seminari virtual en una format actiu o en la modalitat d’oient. Els participants actius van llegir comprensivament el text proposat i van dur a terme un escrit de crítica, reflexió o glossa d’un fragment o paràgraf rellevant amb anterioritat a la trobada. Els participants oients també van llegir el text però no van dur a terme cap tasca prèvia i, inicialment, van tancar la càmera i el micròfon per escoltar les reflexions i la discussió generada pels participants actius.
Sergi del Moral, cap d’estudis de l’Institut-escola Les Vinyes, va ser un dels participants actius i va compartir la seva reflexió sobre el text proposat en el seu blog. El podeu revisar aquí.
Aquesta càpsula va oferir una oportunitat d’aprendre des de la reflexió d’un clàssic que encara avui és inspirador i permet polemitzar sobre l’aprenentatge basat en reptes.